جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

پذیرش ۱۲شرکت بورس تهران در طول سال‌جاری لغو شده است. به گزارش سنا، مدیر امور ناشران بورس اوراق بهادار تهران گفت:برای حفظ حقوق سهامداران جزء، پیگیری‌های لازم صورت گرفته تا نماد این شرکت‌ها در فرابورس ایران بازگشایی شود.

سیدروح‌الله حسینی مقدم با اشاره به اینکه پیگیری‌های لازم برای مکانیزه کردن طبقه بندی شرکت‌ها انجام شده، افزود: اعلام طبقه بندی جدید شرکت‌های بورس در مقاطع 3ماهه در نیمه دوم سال 92نهایی می‌شود.

انتقال 10.8درصد سهام پتروشیمی تبریز به پالایش تبریز

شرکت پالایش نفت تبریز در تاریخ 16مهر‌ماه 92معادل 10.8درصد از سهام شرکت پتروشیمی تبریز را خریداری کرد. به گزارش همشهری، شرکت پالایش نفت تبریز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در روز سه‌شنبه مورخ 16مهر‌ماه 92تعداد 540میلیون و 48هزار و 800سهم از شرکت پتروشیمی تبریز را به مبلغ هر سهم 4 هزار و 101ریال و با مبلغ کل 2هزارو 214میلیارد و 740میلیون و 128هزار و 800ریال از طریق بازار سوم فرابورس خریداری کرده است.

عرضه قرارداد سکه تحویل بهمن از 20 مهر

مدیر قراردادهای مشتق کالایی بورس کالا گفت: بازار قرارداد آتی سکه طلا، تحویل بهمن‌ماه 1392، از امروز شنبه 20مهرماه گشوده می‌شود و قابل معامله خواهد بود. به گزارش همشهری، قراردادهای آتی بهمن‌ماه در نخستین روز معاملاتی، بدون حد نوسان قیمتی، با دوره گشایش به‌مدت 30دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و با دوره عادی معاملاتی و اعمال حد نوسان قیمت روزانه ادامه می‌یابد.

پرونده سهام سرخابی‌ها روی میز هیأت واگذاری

مدیرعامل فرابورس گفت: عمده مانع واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال بحث صورت‌های مالی است که درصورت حل شدن این مشکل، فرابورس آمادگی واگذاری سهام سرخابی‌ها را دارد. امیر هامونی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، افزود: درصورت تصویب هیأت واگذاری و اعلام سازمان خصوصی‌سازی‌، فرابورس آمادگی لازم را برای عرضه سهام این باشگاه‌ها دارد. او گفت: نظرات متفاوتی در مورد روش واگذاری سهام این دو باشگاه وجود دارد؛ اینکه سهام سرخابی‌ها بلوکی واگذار یا مثل سهام باشگاه راه‌آهن عرضه عمومی شود، بسته به تصویب هیأت واگذاری قابل تصمیم‌گیری و اجراست.

رشد 35درصدی سود شرکت‌های بورس

مدیرعامل بورس تهران تأکید کرد که قیمت‌ها در بازار سهام حبابی نیستند. حسن قالیباف‌اصل در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: کسی که می‌خواهد درخصوص حباب صحبت کند حتما باید کار مطالعاتی انجام دهد، زیرا آمارها نشان می‌دهد بازار براساس انتظارات افزایش یافته است. قالیباف‌اصل تأکید کرد: شرکت‌های پذیرفته شده در بورس پارسال 30هزار میلیارد تومان سود اعلام کرده بودند اما امسال سود اعلامی شرکت‌ها به 47هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

سود شرکت‌های حاضر در بورس از ابتدای امسال تاکنون 35درصد رشد کرده است. ارزش معاملات سهام هم از 26هزار میلیارد تومان در طول سال گذشته به 50هزار میلیارد تومان در 200روز گذشته از سال 92رسیده است. به گفته‌ مدیرعامل بورس، حاکم‌شدن فضای مثبت در حوزه بین‌المللی، خوش‌بینی نسبت به تداوم فضای مثبت و نیز افزایش سودآوری شرکت‌ها و رکود بازار‌های کاذب از عوامل رشد بورس است.

کد خبر 234587
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز